Rehvidveljed.ee e-Pood

Talverehvid

Talverehvid ja nende kasutus, hooldus ja hoiustamine

KUIDAS VALIDA ENDA AUTOLE TALVEREHVE?

1. Auto tootjatehase nõuded

  • Rehvi valik tuleb teha vastavalt sõiduki tootjatehase nõudele. Tootjatehas on iga auto tehnoandmetesse märkinud ühe konkreetse või mõningad heakskiidetud rehvimõõdud. Samuti on tootjatehas valinud sobivatele rehvimõõtudele ka vastavad koormus (96)- ja kiirusindeksid(Y). Nende andmetega silt asub juhiuksel, juhiukse postil või kütusepaagi luugi siseküljel. Kleebisel on lisaks sobivale rehvide andmetele ka soovitatav rehvirõhk sõltuvalt rehvidest ja auto täituvusest ( märgisel on kas 2 reisijat, 5 reisijat või pagas lisaks. Selliseid rehve tuleb kasutada mis ot autotootja poolt määratud, lisaks tuleb autole ühel teljel alati ühesuguste mõõtudega ja mustriga rehvid alla paigaldada.

2. Millisel teekattel enim sõidetakse talverehviga?

  • Talverehvide valimisel tuleb arvestada, millisel teekattel enim sõidate: kas siis rohkem jäätunud asulavälistel teedel  või soolaniiskel, lumesegusel linna teedel.

3. Lamellrehvid või naastrehvid?

  • Korraga ühel autol tohib kasutada ainult lamellrehve või siis ainult naastrehve. Naastrehvid sobivad rohkem jäistel teedel ehk siis kui sõitu on ka linnast väljas ning lamellrehvidel on parem haarduvus lumisel teel( linnades kus soolatatakse teid regulaarselt). Talverehv soovitame valida mida kitsamad seda paremad, kui auto kasutusjuhend seda vähegi lubab.   Väga libedates tingimustes on naastrehv alati parim valik.
  • Olles ostnud uued naastrehvid, tuleb vältida esimese kuni 1000 kilomeetri jooksul äkkpidurdusi, suuri kiirendusi ning äkilisi manöövreid. See on vajalik selleks, et naelad jõuaks ilusti enda õigetele kohtadele.
  • Lamellrehvide puhul tuleks eelistada põhjamaades kasutamiseks mõeldud lamellrehvi, äratundmiseks on rehv märgistatud kas lumehelbekesega või on siis näiteks kolm mäetippu lume peal, kus on lumehelbekese kujutis keskel.  

 

Eestis tulevad autode talverehvidele uued nõuded, kasutusele tuleb ka uus sümbol.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas allkirjastas eelnõu, millega peavad naastudeta talverehvid alates 2022. a 1. detsembrist vastama rahvusvaheliselt kokkulepitud nõuetele ning olema varustatud sellekohase talverehvi sümboliga.

“Eestis on talvekülmad tihti äärmiselt muutlikud ning põhjustavad väga raskeid teeolusid, millel liiklemiseks ei ole ilmtingimata kõik hetkel lubatud M+S märgisega rehvid mõeldud. Läbi selliste talverehvide kasutamise võivad tekkida ohtlikud olukorrad kõikidele liiklejatele, mis halvimal juhul lõppevad vigastuste või surmaga,” märkis majandus- ja taristuminister.

Kehtiva regulatsiooni järgi võib M+S tähist leida ka rehvidelt, mis ei ole tegelikult mõeldud talvel kasutamiseks, vaid on mõeldud kasutamiseks soojema talvega riikides, kus talvistes oludes sajab peamiselt lörtsi.

“Talverehvide nõudeid tuleb kohaldada meie kliimale vastavaks, et suureneks liiklusohutus,” sõnas minister Aas.

Seni ei ole olnud kohustuslik, et talverehvidel (M+S tähisega) oleks rahvusvaheliselt kokkulepitud talverehvi märgis (kolmetipuline mägi ja lumehelves). Märgis esineb nendel rehvidel, mis on läbinud tehnilised katsetused tõendamaks nende vastavust sätestatud talverehvide nõuetele.

Eelnõu kohaselt võib veel ka järgneval paaril talvel kasutada üksnes M+S tähisega rehve, et anda autojuhtidele võimalus juba soetatud rehvid lõpuni kasutada.

Samasugune nõue on kehtestatud näiteks Saksamaal, kus talverehvideks nimetatakse ainult rahvusvahelise kokkuleppe kohaseid talverehve. Sarnast ideed kaalub ka Rootsi.

Ühtlasi tuleks rehvimüüjatelt küsida täpsustusena Eesti teeoludesse sobivaid talverehve, kuna osadel rehvitootjatel on valikus erinevaid talverehve, millelt võib küll leida kolmetipulise mäe ja lumehelbe sümboli, kuid erinevad rehvimudelid võivad olla valmistatud erinevate teeolude jaoks.

Lisaks on plaanis kehtestada talverehvide kasutamise kohustus mopeedautodele, mis seni võisid sõita ka talvel suverehvidega. Seega peavad juba järgmise aasta 1. detsembrist mopeedautode rehvid olema M+S tähisega.

Muudatus ei puuduta sõidukeid, mis kasutavad professionaalseks kasutamiseks mõeldud maastikurehve. Kuna mõningad sõidukid peavad näiteks tööülesannete täitmise eesmärgil liikuma tihti väljaspool teid, siis jäetakse sellistel sõidukitel alles võimalus aastaringselt kasutada maastikurehve tingimusel, et neile on kantud professionaalse maastikurehvi tähis “POR”

Tasub teada: kui palju mõjutab külm ilm rehvirõhku?

Rehvirõhku on mõistlik kontrollida vähemalt korra kuus (alati külmade rehvidega!) või siis hoopis suuremate temperatuurilanguste korral, mida iseloomustab praegune aastaaeg.

Kui avastad, et õues on võrreldes eelmise õhtuga parajalt külmem ning rehvid ei käitu sõites päris nii nagu enne, siis on alust kahtlustada ilmastikupõhist rehvirõhu langemist.

Ameerika Ühendriikide rehvitootjate tehtud uuringute alusel eksisteerib nn 10 kraadi reegel, kus selles temperatuurivahemikus kaotavad rehvid oma rõhust 1-2 PSI (pounds per square inch) ühikut, mis tõlgendub umbes 0,1 bar ühikuna.

Kõige targem on rehvirõhku kontrollida siis, kui rehv on külm. Kuumaks sõidetud rehvidel ei tohiks kindlasti rõhku kiirelt alandada, sest jahtudes võib nende rõhutase kukkuda alla kindlaks määratud miinimumrõhu.

Rehvirõhku saab kontrollida kas tanklates või uuematel autodel läbi rehvirõhu anduri. Tootja poolt kindlaks määratud rõhunumbrid on tavaliselt kirjas auto ukse siseküljel, bensiiniluugil või hooldusraamatus.

Allikas: auto.geenius.ee

 

Millal on parim aeg osta talverehvid? Kuigi praegu on kätte jõudmas külm sügis, siis talv ja lumesadu tulevad alati ootamatult meile. Suvistel kuivadel teedel pole pidamisega probleeme, aga nii, kui libedus ja lumi autoteed üle võtavad on ka liiklusõnnetused sagedasemad juhtuma. Süüdistada pole tihti kedagi teist, kui juhil iseennast, kellel puuduvad sobivad talverehvid. On need siis lamellrehvid või parema pidavusega naastrehvid ehk naelrehvid, mõlemal juhul on väga oluline, et need poleksid  kulunud (suverehvi puhul miinimum 1,6mm,  soovitame kuni 3mm ja talverehvide puhul miinimum 3mm, soovitame mitte alla 4-5mm).  

 

Talverehvide kasutamine on lubatud alates 15. oktoobrist 2023!

Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist 2023!

www.rehvidveljed.ee

Info@rehvidveljed.ee

Tel: +372 55 924 999

ESKIMO ICE 87T M+S
Sava
€ 59.77 € 78.30

195/55 R16
Sava ESKIMO ICE 87T M+S

Lamellrehv
Tarne kuni 3 tp
 
 
 
ESKIMO STUD 88T M+S
Sava
€ 60.88 € 79.75

185/70 R14
Sava ESKIMO STUD 88T M+S

Naastrehv
Tarne kuni 3 tp
 
 
 
ESKIMO STUD 82T M+S
Sava
€ 49.80 € 65.24

175/70 R13
Sava ESKIMO STUD 82T M+S

Naastrehv
Tarne kuni 3 tp
 
 
 
ESKIMO STUD 99T XL M+S
Sava
€ 87.45 € 114.55

215/60 R16
Sava ESKIMO STUD 99T XL M+S

Naastrehv
Tarne kuni 3 tp
 
 
 
ICE GUARD (IG60) 92Q M+S
Yokohama
€ 60.88 € 79.75

195/65 R16
Yokohama ICE GUARD (IG60) 92Q M+S

Lamellrehv
Tarne kuni 3 tp
 
Märghaardumine E
Müratase B
VANTRA ST (AS2 RA30) 104/102T
Hankook
€ 77.48 € 101.50

195/65 R16C
Hankook VANTRA ST (AS2 RA30) 104/102T

Lamellrehv
Tarne kuni 3 tp
 
Märghaardumine C
Müratase C
BLUEARTH WINTER V905 91H M+S
Yokohama
€ 68.63 € 89.91

205/60 R15
Yokohama BLUEARTH WINTER V905 91H M+S

Lamellrehv
Tarne kuni 3 tp
 
Märghaardumine C
Müratase B
BLUEARTH 4S (AW21) 93T M+S
Yokohama
€ 132.83 € 174.00

215/50 R19
Yokohama BLUEARTH 4S (AW21) 93T M+S

Lamellrehv
Tarne kuni 3 tp
 
Märghaardumine B
Müratase B
iceGUARD iG60A 96Q XL
Yokohama
€ 201.50 € 261.95

255/35 R19
Yokohama iceGUARD iG60A 96Q XL

Lamellrehv
Tarne kuni 7 tp
Veeretakistus D
Märghaardumine E
Müratase B
Bluearth Winter (V905) 99V XL
Yokohama
€ 213.34 € 277.34

265/35 R20
Yokohama Bluearth Winter (V905) 99V XL

Lamellrehv
Tarne kuni 7 tp
Veeretakistus D
Märghaardumine C
Müratase B
iceGUARD iG60 95Q
Yokohama
€ 98.55 € 128.11

205/65 R16
Yokohama iceGUARD iG60 95Q

Lamellrehv
Tarne kuni 7 tp
Veeretakistus C
Märghaardumine E
Müratase B
G075 Demo 104Q
Yokohama
€ 195.57 € 254.24

265/45 R20
Yokohama G075 Demo 104Q

Lamellrehv
Tarne kuni 7 tp
Veeretakistus E
Märghaardumine F
Müratase B